Авторизация на порталеРегистрация на портале

Авторизация на портале

Авторизуясь на www.stockworld.com.ua Вы получаете доступ к расширенному функционалу портала: комментированию публикаций, организации встреч и участию в мероприятиях, созданию собственного профиля и просмотру профилей других зарегистрированных пользователей портала
РегистрацияЗабыли пароль?
Также Вы можете авторизироваться при помощи вашего профиля в социальных сетях. Вы автоматически принимаете на себя условия Правил поведения на портале, а также условий перепечатки и другого использования материалов портала
Авторизация на порталеРегистрация на портале
Также Вы можете зарегистрироваться при помощи вашего профиля в социальных сетях :
18.01.2021 | 12:30
1322
0
Это интересно

Колонка от Александра Кошевого: «Логічні дріжджі» Закону 738-ІХ: як уникнути бродіння

Про те, якою мішаниною недописаних та недоперекладених синтагм етатичнопозитивістського кшталту замість цілісної парадигми ринків капіталів є Закон 738-ІХ, було докладно, наскільки це можливо в рамках публіцистичного матеріалу, проналізовано у попередньому тексті «Хроніки інституційної диверсії або "спадщина" Ольги Белькової». До речі, дехто питав, чому спадщина. Саме так його репрезентував нардеп, який запропонував поставити проект на голосування.

Лише нагадаймо, що Законом 738-ІХ в новій редакції викладений чинний наразі Закон про цінні папери та фондовий ринок, поставлено під сумнів (щонайменше з огляду на невизначеність щодо часу набрання чинності) численні положення інших законів та кодексів. Якість «імплементації» - окрема тема маніпулювань «комісіонерів-мовознавців». Ще поговоримо про це.

Наразі, після оманливого комісійного бліцкригу, здійсненого неофітами capital markets в запалі «нестачі реформ», очевидним стає те, що святкування затягнулося, а перемоги немає.

Ба більше - застосування перлу «неопозитивістської» законотворчості об’єктивно створює більше проблем, аніж спрощує притік інвестицій. Спрощення є взагалі під питанням.

На тлі цього, навіть, дещо неочікувано після мовчазної фрустрації від дій агресивного регулятора, дедалі більше активізуються  провідні асоціації учасників ринку: УАІБ, АУФТ, НАПФА, FIMA - список не вичерпний та доповнюється.

З огляду на приведені факти можливої фальсифікації тексту Закону, спотворення імплементації acquis ЄС, безглуздість змін за принципом «форма замість змісту», інвестори звернулися з відкритим листом до президента України.

У листі надали конкретні пропозиції, зокрема: негайно ініціювати відповідні розслідування фактів, пов’язаних із підготовкою та прийняттям Закону України № 738-IX:  порушень процедури прийняття,  неконтрольованого коригування тексту, ймовірної підміни змісту 12 законодавчих актів ЄС, відсутності належного узгодження законопроекту № 2284 від 17.10.2019 з повноважними органами ЄС, усупереч умовам Асоціації України з ЄС; ініціювати детальне та публічне розслідування фактів фінансування донорської міжнародної технічної допомоги; забезпечити якнайскорішу підготовку змін до Закону № 738-IX, необхідних для зняття правової невизначеності.

Водноголос зазначили, що без вирішення окреслених проблем, без установлення правової визначеності та забезпечення верховенства права функціонування національних ринків капіталу неможливе, а набуття чинності Законом у існуючому вигляді може вщент зруйнувати ринок капіталів в Україні.

Сподіваємося, сьогодні президент України працює над вирішенням утвореної необачливими та недалекоглядними комісіонерами-реципієнтами проблеми.

Будемо відверті, надія невелика. Але попри легендарне «contra spem spero”, вочевидь, окрім сподівань, необхідно ще й робити наступні кроки з приведення законодавства у відповідність із Конституцією України та усунення спотворень acquis ЄС.

І це можливо.

До речі, проактивна позиція асоціацій інвесторів дає й факультативні результати - на сайті ВРУ, мотивовані прискіпливою увагою до їхньої бурхливої діяльності з текстами, деякі співробітники апарату ВРУ, зрештою, через півроку після прийняття, оновили тексти змінених законів, додавши їхню редакцію станом на 1 липня  2021 року. Це цифровізація.

Наразі свідомо залишаємо поза дискусією питання про можливості (права?) чиновників комісії та їхніх «помічників-всезнайок» виправляти помилки. Та й чи вийде у них сепарувати підмішані ними ж до Закону 738-ІХ законодавчі справжнісінькі «логічні дріжджі».

Після 6 років «плідної» донорської співпраці, мабуть, нехай відпочинуть біля спорожнілого корита з технічною допомогою.

Натомість їхня мішанина з 12 недоперекладених директив та регламентів ЄС вже викликала бродіння змісту. Утворивши, зокрема, таку кількість припущень, що, навіть, сам комітет ВРУ з фінансів, що породив цей шедевр неопозитивістської каші малаші, плутається у показаннях на 8 сторінках, намагаючись роз’яснити контекст одного лише слова «закон», використаного у статті 222-1 ККУ про кримінальну відповідальність за маніпулювання.

А в Законі таких контекстів та слів багато.

На черзі нам пропонується лише, припускаймо, що замішаний на цих же «законодавчих дріжджах», гучний старт-2025, антиутопія, безглузда ще й за формою.

Усім зрозуміло, що без змін, покликаних виправити, може й ненавмисні, але точно бездумні й водночас фундаментальні помилки, Закон працювати не буде. Інвестор не прийде.

Зрозуміло й що змінювати неладне мають не ті, хто його натворив. Потенційно корупціогенна та непрозора конструкція з донорсько-реципієнтського співробітництва, яку старанно не розголошують обидві сторони розпилювання коштів громадян ЄС, не працює.

Тож, цього разу звернімо увагу на інші можливості - залучивши професіоналів, які не брали участі у псуванні законодавства, до усунунення комісійно-грантових спотворень acquis ЄС та багів цього Закону до набрання чинності інституалізованим хаосом, можемо зробити інше - вимірюваний і клієнтоорієнтований простір для залучення інвестицій.

Проєвропейський, вільний від нізвідки вкинутого етатично-позитивістського впливу.

До речі президент може цей процес й ініціювати, й забезпечити. Його підставили технічно й безглуздо водночас, підсунувши для підписання текст, що вироблений спрощенцями можливо навіть, шляхом скоєння злочину: як до нього втрапило те, за що не голосували? Довідки, які підсунули перед підписом президенту, скомпільовані так, що негативні висновки непомітні.

Виправленням помилок, поки вони не призвели до колапсу, в першу чергу відновивимо довіру внутрішнього інвестора, приватного та інституційного, водночас аби мати можливість запропонувати інвесторові іноземному не тільки ОВДП та акції «Укрзалізниці» у 2025 році, а й принаймні десятків українських емітентів, стартапів, які творять свій бізнес всупереч етатичній «логіці на дріжджах» сучасного українського комісійного реципієнта- ринкокапіталотворця. І не через «гучний старт», а шляхом кропіткої методичної, водночас осмисленої праці.

Тож, Володимире Зеленський, хотіли будувати фондовий ринок? Ваш хід. 

Если Вы заметили орфографическую ошибку, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter
Оставить комментарий0
Для того, чтобы оставлять комментарии Вам нужно войтивойти или зарегистрироватьсязарегистрироваться.
Также Вас могут заинтересовать:
Stockworld's telegram
Подробнее
Подробнее