Авторизация на порталеРегистрация на портале

Авторизация на портале

Авторизуясь на www.stockworld.com.ua Вы получаете доступ к расширенному функционалу портала: комментированию публикаций, организации встреч и участию в мероприятиях, созданию собственного профиля и просмотру профилей других зарегистрированных пользователей портала
РегистрацияЗабыли пароль?
Также Вы можете авторизироваться при помощи вашего профиля в социальных сетях. Вы автоматически принимаете на себя условия Правил поведения на портале, а также условий перепечатки и другого использования материалов портала
Авторизация на порталеРегистрация на портале
Также Вы можете зарегистрироваться при помощи вашего профиля в социальных сетях :
13.04.2020 | 09:28
710
0

Податок на землю: влада дала – влада взяла

Українська влада гадає, як би не віддати громадянам зайвого.

У той час, як влада інших країн намагається здійснити ефективні заходи щодо захисту громадян, що потерпають від епідемії, українська влада гадає, як би не віддати громадянам зайвого.

Так, Законом України від 17 березня 2020 року № 533-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» влада спробувала запровадити пільговий режим оподаткування податком на землю суб’єктів підприємницької діяльності і громадян. Так, вказаним Законом підрозділ 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України було доповнено пунктами 52-1 – 52-5. Зокрема, пункт 52-4 мав такий зміст:

«52-4. Не нараховується та не сплачується за період з 1 березня по 30 квітня 2020 року плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки, що перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, та використовуються ними в господарській діяльності.

При цьому платники плати за землю (крім фізичних осіб), які відповідно до пункту 286.2 статті 286 цього Кодексу подали податкову декларацію, мають право подати уточнюючу податкову декларацію, в якій відобразити зміни податкового зобов’язання із сплати плати за землю за відповідні місяці.

Фізичним особам – платникам плати за землю перерахунок здійснюється контролюючим органом».

Однак пройшов лише один тиждень, і владі такий "подарунок" здався "атракціоном небаченої щедрості". Так, Законом України від 30 березня 2020 року № 540-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» вказаний пункт 52-4 був викладений у наступній редакції:

«52-4. Не нараховується та не сплачується за період з 1 березня по 31 березня 2020 року плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки, що перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, та використовуються ними в господарській діяльності.

При цьому платники плати за землю (крім фізичних осіб), які відповідно до пункту 286.2 статті 286 цього Кодексу подали податкову декларацію, мають право подати уточнюючу податкову декларацію, в якій відобразити зміни податкового зобов’язання із сплати плати за землю за податковий період березень 2020 року.

У разі якщо у березні чи квітні 2020 року платниками плати за землю було подано уточнюючу податкову декларацію щодо зменшення податкового зобов’язання із сплати плати за землю за податковий період квітень 2020 року з причин, які не пов’язані із самостійним виявленням помилок, що містяться у раніше поданій ними податковій декларації, такі платники плати за землю зобов’язані подати не пізніше 30 квітня 2020 року уточнюючі податкові декларації з плати за землю (земельного податку та/або орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2020 рік, в яких відобразити зміни податкового зобов’язання із сплати плати за землю за податкові періоди березень та квітень 2020 року відповідно до положень цього підпункту.

При цьому у разі подання таких податкових декларацій з підстав, визначених цим підпунктом, до таких платників податків не застосовуються санкції, визначені статтею 50 цього Кодексу, та штрафні санкції згідно з вимогами пункту 120.2 статті 120 цього Кодексу, за внесення змін до податкової звітності в частині збільшення податкових зобов’язань з плати за землю за податковий період квітень 2020 року.

Установити, що платники плати за землю (земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності), які визначають податкові зобов’язання із плати за землю на підставі податкових декларацій, сплачують податкове зобов’язання зі сплати плати за землю за податковий період квітень 2020 року у повному обсязі за місцезнаходженням земельної ділянки у строк до 30 червня 2020 року без нарахування пені та штрафних санкцій, передбачених цим Кодексом за порушення термінів сплати податкових зобов’язань щодо загальних термінів сплати податкового зобов’язання за такий період».

Таким чином, суб’єкти господарювання протягом 7 днів позбавлені пільги щодо несплати податку на землю за квітень 2020 року. При цьому реальних підстав, окрім жадібності влади, не видно, бо у квітні 2020 року влада не тільки не збиралася послабити обмеження щодо здійснення підприємницької діяльності, а навпаки у багатьох аспектах посилила ці обмеження. При цьому фізичні особи повністю позбавлені пільг щодо несплати податку на землю у зв’язку із карантинними заходами, хоча, очевидно, за власниками відносно невеликих земельних ділянок, тобто за не дуже багатими громадянами, ця пільга повинна була б збережена.

Це, напевно, рекорд швидкості щодо позбавлення осіб наданих їм пільг. Сумно і одночасно смішно, що підприємці, які повірили у щедроти влади і подали уточнюючу податкову декларацію щодо зменшення податкового зобов’язання із сплати плати за землю за податковий період квітень 2020 року, тепер повинні подати ще одну уточнюючу декларацію щодо відновлення податкового зобов’язання за квітень 2020 року.

При цьому особливо цинічною виглядає назва Закону від 30 березня 2020 року № 540-IX щодо спрямування запроваджених заходів нібито на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій громадянам. І цю назву влада не посоромилася застосувати, коли приймає прямі рішення щодо погіршення економічного становища осіб.

Навряд чи таки шарахання влади свідчать про наявність якоїсь продуманої стратегії подолання економічних наслідків епідемії на перспективу, якщо чиновники не у змозі прорахувати ситуацію хоча б на тиждень наперед.

Орфография, пунктуация и стилистика автора сохранены. Мнение автора данной публикации может не совпадать с мнением редакции. Редакция StockWorld не несет ответственности за информацию, содержащуюся в данном материале.
Если Вы заметили орфографическую ошибку, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter