Авторизация на портале

Авторизуясь на www.stockworld.com.ua Вы получаете доступ к расширенному функционалу портала: комментированию публикаций, организации встреч и участию в мероприятиях, созданию собственного профиля и просмотру профилей других зарегистрированных пользователей портала
Также Вы можете авторизироваться при помощи вашего профиля в социальных сетях. Вы автоматически принимаете на себя условия Правил поведения на портале, а также условий перепечатки и другого использования материалов портала
Также Вы можете зарегистрироваться при помощи вашего профиля в социальных сетях :
15.05.2018 | 17:21
19788
0

НКЦПФР поступається своїми повноваженнями різноманітним слідчим і прокурорам

Навіщо регулятору розширювати повноваження, якщо установа із задоволенням поступається існуючими?

Напевно немає такого офіційного заходу за участі керівників Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР), де б вони не ставили питання про розширення їх повноважень. У зв’язку із цим, окрім іншого, виникає питання: навіщо їм розширювати ці повноваження, якщо вони із задоволенням поступаються існуючими.

Мова йде про те, що починаючи з 2014 року НКЦПФР практично повністю віддала повноваження щодо регулювання обігу цінних паперів різноманітним слідчим і прокурорам. Станом на кінець 1

«Під роздачу» потрапляють власники, які взагалі не мають будь-якого відношення до будь-якого кримінального провадження

кварталу 2018 року НКЦПФР за Постановами слідчих та/або прокурорів прийняла 21 рішення щодо зупинення внесення змін до системи депозитарного обліку усього випуску цінних паперів певного емітента (таблиця 1) і 14 рішень щодо цінних паперів, які належать конкретним власникам (таблиця 2). Оскільки неможливість внесення змін до системи депозитарного обліку блокує перехід прав власності на цінні папери, то фактично повністю блокується їх обіг. В результаті власники позбавляються права вільно користуватися своїм майном, що є прямим порушення статті 41 Конституції України та пункту 1 Першого протоколу до Європейської Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод. От таке маємо «наближення» до Європи.

Постанова слідчого про зупинення внесення змін до системи депозитарного обліку

Рішення Комісії

Кількість емітентів

Дата

Слідчий

Дата

Номер

26.08.2014

Лейтенант податкової міліції Мірошников Є.М.

28.08.2014

1149

20

14.04.2015

Капітан юстиції Романчук М.І. (ГУ СБУ у м. Києві та Київській обл.)

23.04.2015

583

11

23.07.2015

Старший лейтенант юстиції Алексенко Д.Г. (ГУ СБУ у м. Києві та Київській обл.)

20.08.2015

1330

20

03.09.2015

Він же

29.09.2015

1540

8

16.05.2016

Лейтенант податкової міліції Мірошников Є.М.

07.06.2015

642

16

03.11.2016

Підполковник поліції Колотигіна Т.В.

22.11.2016

1133

27

24.05.2017

Старший лейтенант податкової міліції Миколаєвський Б.А.

13.06.2017

439

8

24.05.2017

Він же

13.06.2017

440

15

15.06.2017

Прокурор Києво-Святошинської місцевої прокуратури Островська Х.І.

27.06.2017

498

21

07.07.2017

Старший слідчий ГПУ Агакарян Р.С.

14.07.2017

565

1

21.07.2017

Старший лейтенант податкової міліції Миколаєвський Б.А.

10.08.2017

601

3

09.10.2017

Він же

17.10.2017

762

5

11.10.2017

Начальник слідчого відділу ГПУ

Яковлєв С.О.

17.10.2017

763

43

Немає посилання

Капітан податкової міліції

Ушканенко Е.О.

14.11.2017

816

1

12.12.2017

Заступник начальник слідчого відділу ГПУ Тарасенко А.С.

14.12.2017

897

34

19.12.2017

Він же

27.12.2017

942

1

02.02.2018

Майор податкової міліції

Савіовський С.Ю.

27.02.2018

107

5

19.02.2018

Начальник слідчого відділу ГПУ

Яковлєв С.О.

27.02.2018

108

4

21.03.2018

Він же

29.03.2018

179

1

20.03.2018

Старший слідчий ДФС Замятін А.

29.03.2018

180

16

20.03.2018

Старший слідчий в ОВС ГСУ Національної поліції України Дацьо І.І.

29.03.2018

181

1

 

Усього

 

 

321 

табл. 1

Постанова слідчого про зупинення внесення змін до системи депозитарного обліку

Рішення Комісії

Кількість власників

Дата

Слідчий

Дата

Номер

Немає посилання

Листи Генеральної прокуратури України

23.09.2014

1272

2

27.05.2015

Підполковник податкової міліції

Зозуля О.П.

04.08.2015

1195

1

27.05.2015

Він же

04.08.2015

1196

1

27.05.2015

Він же

04.08.2015

1197

1

27.05.2015

Він же

04.08.2015

1198

1

27.05.2015

Він же

04.08.2015

1199

1

28.07.2015

Старший лейтенант юстиції Алексенко Д.Г. (ГУ СБУ у м. Києві та Київській обл.)

11.08.2015

1241

1

28.07.2015

Він же

11.08.2015

1242

1

28.07.2015

Він же

11.08.2015

1243

21

28.07.2015

Він же

11.08.2015

1244

3

28.07.2015

Він же

11.08.2015

1245

6

28.07.2015

Він же

11.08.2015

1246

4

08.09.2015

Він же

29.09.2015

1541

7

08.09.2015

Він же

29.09.2015

1542

12

20.03.2018

Старший слідчий в ОВС ГСУ Національної поліції України Дацьо І.І.

29.03.2018

182

3

 

Усього

 

 

65

табл. 2

«Схема» полягає у тому, що слідчий та/або прокурор у межах кримінального провадження, часто просто надуманого (оскільки ще жодне із кримінальних проваджень, у межах яких приймалися такі постанови, не доведено до суду), приймає постанову, якою зобов’язує (!) НКЦПФР прийняти рішення про заборону внесення змін до системи депозитарного обліку. НКЦПФР просто переоформлює цю постанову своїм рішенням, щоб надати йому легітимну силу для депозитарних установ. При цьому НКЦПФР прикривається посиланням на статті 40, 110 Кримінального процесуального кодексу (КПК) України, відповідно до яких законна постанова слідчого/прокурора, прийнята в межах його/їх компетенції, є обов’язковою для виконання. 

У даному ж випадку власниками цінних паперів 321 емітента можуть бути до 30 тисяч власників, проблеми яких чомусь нашу владу не цікавлять

У той же час, згідно ч. 1 ст. 16 КПК України, позбавлення або обмеження права власності під час кримінального провадження здійснюється лише на підставі вмотивованого судового рішення, ухваленого в порядку, передбаченому цим Кодексом.

Отже, обмежуючи право власності власників цінних паперів у позасудовому порядку, слідчі, прокурори та посадові особи НКЦПФР фактично перебирають на себе повноваження суду. При цьому, якщо суд так чи інакше розбирається у підставах та законності таких обмежень, а окрім того, такі обмеження підлягають оскарженню, то по «схемі», що описується, «під роздачу» потрапляють власники, які взагалі не мають будь-якого відношення до будь-якого кримінального провадження. Наприклад, якщо б слідчий без суду прийняв постанову про арешт чи вилучення квартири Голови НКЦПФР, то він навряд чи б вражав, що така постанова підлягає виконанню. У даному ж випадку власниками цінних паперів 321 емітента можуть бути до 30 тисяч власників, проблеми яких чомусь нашу владу не цікавлять. При цьому пікантність ситуації полягає у тому, що вказані постанови приймають слідчі/прокурори «реформованої» поліції, «реформованої» фіскальної служби, «реформованої» Генеральної прокуратури України. Нереформовані відповідні органи такого собі не дозволяли. Зазначу, що ця вакханалія першим кварталом 2018 року не спиняється. Вже 28.04.2018 року НКЦПФР прийняла рішення № 285, яким заборонила внесення змін до системи депозитарного обліку цінних паперів 39 емітентів. Заради справедливості слід зазначити, що деякі емітенти з різних рішень повторюються.

Єзуїтська спрямованість цієї «схеми» полягає у тому, що вважається, що постанови прокурорів/слідчих описаного типу на етапі досудового «розслідування» судовому оскарженню не підлягають. Можливі відповідні скарги вже на стадії судового розслідування. Але оскільки, як зазначено вище, дані кримінальні провадження ніхто до суду доводити не збирається, то виходить, що цінні папери, у які вкладені певні кошти інвесторів, як власність, яку можна перетворити на гроші, втрачені для них назавжди. При цьому адміністративні суди, у судових процесах з НКЦПФР ганебно «відводіть очі», погоджуються застосувати статті 40, 110 КПК України, не звертаючи увагу на ч. 1 ст. 16 КПК України і виправдовують НКЦПФР.

Моє особисте звернення до бізнес-омбудсмена з цього приводу не привернуло його уваги до цієї проблеми саме як до проблеми. Усе обмежилося з’ясуванням мого особистого інтересу до цієї

Виходить, що цінні папери, у які вкладені певні кошти інвесторів, як власність, яку можна перетворити на гроші, втрачені для них назавжди

справи.

На даний момент влада може вважати ці свої «досягнення» як перемогу над фондовим ринком. Але це є «піррова» перемога.Я б категорично не радив будь-якому інвестору приходити на фондовий ринок України, де будь-який лейтенант будь-якого слідчого підрозділу може заблокувати будь-які цінні папери, хизуючись власної безкарністю.І не потрібно прикриватися твердженнями про те, що у такий незаконний спосіб влада «очищає» ринок від «сміттєвих» цінних паперів. По-перше, такої категорії цінних паперів не існує, усі власники усіх цінних паперів рівні у своїх правах. А по-друге, дуже часто «під роздачу» потрапляють цілком цінні цінні папери. Наприклад, рішенням № 642 від 07.06.2015 року НКЦПФР заблокувала реальні житлові облігації, що створило серйозні проблеми для забудовника та інвесторів (див.: http://parkstone.kiev.ua/news/nkcbfr-ne-vyyavila-narusheniy-v-deystviyah-emitenta-cennyh-bumag-chp-metall-servis-kopiya-akta)

Орфография, пунктуация и стилистика автора сохранены. Мнение автора данной публикации может не совпадать с мнением редакции. Редакция StockWorld не несет ответственности за информацию, содержащуюся в данном материале.
Если Вы заметили орфографическую ошибку, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter